Ads Top

Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn starten ‘Ik recycle blik’campagne in Nederland en België

Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn lanceren de ‘Ik recycle blik’ campagne in Nederland en België. De gezamenlijke campagne werd vorig jaar succesvol in Nederland gelanceerd. Dit jaar nemen naast alle Nederlandse AH-filialen ook alle Vlaamse vestigingen deel aan de campagne. Doel van de campagne is consumenten te bedanken voor hun recyclinginspanningen. De actie bij Albert Heijn vindt plaats in de week van 10 september.

Elke winkel van Albert Heijn krijgt de mogelijkheid om een ‘Ik recycle blik’ fiets weg te geven. Een week lang zijn er acties en maken klanten kans om één van de 950 ‘Ik recycle blik’ fietsen te winnen. Bij aankoop van 2 actieproducten blik van hetzelfde merk maakt de consument kans op deze limited edition fiets. Deze fiets is ook gemaakt van recycled blik. De campagne is onder andere zichtbaar in de winkels, in de AH Bonus folder, op allerhande.nl en in de Bonusmailing aan klanten. Eind september worden de winnaars bekend gemaakt.


Blik is in Europa de meest gerecylede verpakking met in Nederland een percentage van 95% en in België maar liefst 98%. Consumenten kunnen blik eenvoudig recyclen door het bij het restafval weg te gooien of in speciale PMD-bakken te deponeren. Het gebruikte blik wordt omgesmolten en daarna weer verwerkt bij de productie van nieuw staal en aluminium. Blik kan opnieuw een blikverpakking worden, maar ook onderdeel van een auto, fiets of mobiele telefoon. Omdat er geen kwaliteitsverlies optreedt is metaal een uitstekend recyclingmateriaal.



Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.