BN’ers ondersteunen boodschap Europese batterijenweek
Batterijen horen niet in de vuilnisbak, maar wél in de inzamelbak. Van maandag 3 tot en met zondag 9 september is het Europese Batterij Recycle Week. Een goed moment om je lege batterijen in te leveren. In die week start een jongerencampagne van Stibat (de batterijeninzamelaar van Nederland) waaraan verschillende bekende Nederlanders meewerken. Onder andere Lieke van Lexmond en influencer Kalvijn helpen mee de boodschap te verspreiden.
Een batterij bevat schadelijke stoffen én waardevolle metalen. Die schadelijke stoffen horen niet in het milieu en de waardevolle metalen kunnen opnieuw gebruikt worden dankzij gescheiden inzameling en recycling. Omdat iedereen steeds meer batterijen gebruikt, is recycling ook steeds belangrijker. Stibat verzorgt in Nederland al meer dan twintig jaar de inzameling en recycling van batterijen en accu’s.
Om die boodschap extra kracht bij te zetten, presenteert Eucobat in samenwerking met Stibat de Europese Batterij Recycle Week: een jaarlijks terugkerend evenement compleet in het teken van batterijeninzameling en -recycling. Eucobat is de koepel van Europese batterijenorganisaties. Stibat start dit jaar een grote (online) campagne gericht op jongeren, een doelgroep die vaak niet bezig is met het gescheiden inleveren van batterijen. Hieraan werken verschillende BN’ers mee als Lieke van Lexmond, Sam Feldt en influencers als Kalvijn, Kaj van der Ree en Cynthia Schultz. Het verwachte bereik: maar liefst 1 miljoen!
Nog wat mooie cijfers: in 2017 is 4 miljoen kilo aan batterijen ingezameld en wordt bijna 80 procent van de batterijen gerecycled. Gemiddeld zijn er 118 batterijen in huis te vinden, terwijl mensen denken dat dit er 35 zijn. Ze zitten verborgen in apparaten als fietslampjes, randomreaders en muziekkaarten.
Een batterij bevat schadelijke stoffen én waardevolle metalen. Die schadelijke stoffen horen niet in het milieu en de waardevolle metalen kunnen opnieuw gebruikt worden dankzij gescheiden inzameling en recycling. Omdat iedereen steeds meer batterijen gebruikt, is recycling ook steeds belangrijker. Stibat verzorgt in Nederland al meer dan twintig jaar de inzameling en recycling van batterijen en accu’s.
Om die boodschap extra kracht bij te zetten, presenteert Eucobat in samenwerking met Stibat de Europese Batterij Recycle Week: een jaarlijks terugkerend evenement compleet in het teken van batterijeninzameling en -recycling. Eucobat is de koepel van Europese batterijenorganisaties. Stibat start dit jaar een grote (online) campagne gericht op jongeren, een doelgroep die vaak niet bezig is met het gescheiden inleveren van batterijen. Hieraan werken verschillende BN’ers mee als Lieke van Lexmond, Sam Feldt en influencers als Kalvijn, Kaj van der Ree en Cynthia Schultz. Het verwachte bereik: maar liefst 1 miljoen!
Nog wat mooie cijfers: in 2017 is 4 miljoen kilo aan batterijen ingezameld en wordt bijna 80 procent van de batterijen gerecycled. Gemiddeld zijn er 118 batterijen in huis te vinden, terwijl mensen denken dat dit er 35 zijn. Ze zitten verborgen in apparaten als fietslampjes, randomreaders en muziekkaarten.
Geen opmerkingen: