Supergaande stapt in recycle business
Wecycle heeft de hulp ingeroepen van populaire vloggers Nesim en Qucee van het veelbekeken YouTube-kanaal Supergaande. Zij zijn het gezicht van een nieuwe Wecycle-campagne, die de huidige digital natives ertoe moet aanzetten al hun oude apparaten in te leveren.
Wecycle voert campagne om de bekendheid van de inleverbakken in winkels bij jongeren tussen de 13 en 17 jaar vergroten. Deze inleverbakken zijn ook voor jongeren makkelijk te gebruiken. Nesim en Qucee van Supergaande werken daaraan mee: zij volgen hun oude mobiel van de inleverbak in de winkel via het sorteercentrum naar de recyclefabriek.
Tieners van nu beschikken over méér apparaten dan welke voorgaande generatie ook. Echter, 86 procent van de jongeren onderneemt zelf geen actie bij een kapot apparaat: zij leveren hun oude mobiele telefoon, gameconsole, föhn, headset, speaker of tablet nauwelijks in voor recycling. Die belanden in een la of verdwijnen soms gewoon in de vuilnisbak. Niet cool, want op die manier kunnen ze niet worden gerecycled. En dat is hard nodig om ook in de toekomst over voldoende apparaten te kunnen beschikken.
Wecycle voert campagne om de bekendheid van de inleverbakken in winkels bij jongeren tussen de 13 en 17 jaar vergroten. Deze inleverbakken zijn ook voor jongeren makkelijk te gebruiken. Nesim en Qucee van Supergaande werken daaraan mee: zij volgen hun oude mobiel van de inleverbak in de winkel via het sorteercentrum naar de recyclefabriek.
Tieners van nu beschikken over méér apparaten dan welke voorgaande generatie ook. Echter, 86 procent van de jongeren onderneemt zelf geen actie bij een kapot apparaat: zij leveren hun oude mobiele telefoon, gameconsole, föhn, headset, speaker of tablet nauwelijks in voor recycling. Die belanden in een la of verdwijnen soms gewoon in de vuilnisbak. Niet cool, want op die manier kunnen ze niet worden gerecycled. En dat is hard nodig om ook in de toekomst over voldoende apparaten te kunnen beschikken.
Geen opmerkingen: