Recyclen klein elektrisch apparaat nog makkelijker
Wecycle lanceert samen met een groot aantal retail- en vervoerspartners een nieuwe service: bij de bezorging van een nieuw groot elektrisch apparaat kan de consument nu ook zijn oude kleine apparaten mee teruggeven aan de bezorger. Makkelijk, veilig en vertrouwd. De service wordt verspreid over heel Nederland aangeboden met vervoerders en meer dan 70 (online) winkels. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste).
Met deze service maakt Wecycle het verantwoord inleveren van afgedankte kleine elektrische apparaten nog makkelijker. “Dat is heel belangrijk,” zegt Jan Vlak, directeur Wecycle, “want jaarlijks verdwijnt veel klein e-waste in de vuilnisbak en gaat zo verloren voor recycling. Door onze Premium Pick-up Service kan de consument de kleine apparaten zonder moeite inleveren voor recycling, eenvoudig vanuit thuis. Daarmee behouden we grondstoffen en sparen we het milieu”. Vervoerders Electronic Logistics en Vonk, meer dan 70 (online) winkels van ketens EP, Electro World, Euronics, Expert en Hubo en een aantal zelfstandige (online) winkels voeren de service al uit en zijn Wecycle Premium Pick-up Partners. Meer partners volgen.
De samenwerking met de Wecycle Premium Pick-up Partners heeft verschillende voordelen. Zo hebben consumenten bij de bezorging en installatie van een groot apparaat, even rustig de tijd om kleine apparaten bij elkaar te zoeken. De bezorgers zijn gewend om te gaan met elektrische apparaten en mogen deze ook vervoeren. De apparaten worden gegarandeerd gerecycled en komen niet in de illegale handel terecht.
De Premium Pick-up service is een aanvulling op de inlevermogelijkheden bij de eigen gemeente of bij winkels. Uit onderzoek door bureau Motivaction blijkt dat er per huishouden gemiddeld 4 kleine elektrische apparaten liggen te wachten om te worden ingeleverd. 82 procent van de mensen staat (zeer) positief tegenover de nieuwe service. Bijna driekwart zou er ook waarschijnlijk tot zeker gebruik van maken.
Met deze service maakt Wecycle het verantwoord inleveren van afgedankte kleine elektrische apparaten nog makkelijker. “Dat is heel belangrijk,” zegt Jan Vlak, directeur Wecycle, “want jaarlijks verdwijnt veel klein e-waste in de vuilnisbak en gaat zo verloren voor recycling. Door onze Premium Pick-up Service kan de consument de kleine apparaten zonder moeite inleveren voor recycling, eenvoudig vanuit thuis. Daarmee behouden we grondstoffen en sparen we het milieu”. Vervoerders Electronic Logistics en Vonk, meer dan 70 (online) winkels van ketens EP, Electro World, Euronics, Expert en Hubo en een aantal zelfstandige (online) winkels voeren de service al uit en zijn Wecycle Premium Pick-up Partners. Meer partners volgen.
De samenwerking met de Wecycle Premium Pick-up Partners heeft verschillende voordelen. Zo hebben consumenten bij de bezorging en installatie van een groot apparaat, even rustig de tijd om kleine apparaten bij elkaar te zoeken. De bezorgers zijn gewend om te gaan met elektrische apparaten en mogen deze ook vervoeren. De apparaten worden gegarandeerd gerecycled en komen niet in de illegale handel terecht.
De Premium Pick-up service is een aanvulling op de inlevermogelijkheden bij de eigen gemeente of bij winkels. Uit onderzoek door bureau Motivaction blijkt dat er per huishouden gemiddeld 4 kleine elektrische apparaten liggen te wachten om te worden ingeleverd. 82 procent van de mensen staat (zeer) positief tegenover de nieuwe service. Bijna driekwart zou er ook waarschijnlijk tot zeker gebruik van maken.
Geen opmerkingen: