Nieuwe verpakkingsvrije winkel haalt al meer dan 40 duizend euro op met crowdfunding
De vraag naar verpakkingsvrije boodschappen in Utrecht groeit gestaag. Om aan deze toenemende behoefte te voldoen slaan een Pure Nootzaak en LOOS de handen ineen. Samen openen zij een nieuwe verpakkingsvrije winkel PUUR&LOOS in het centrum van Utrecht. Om de winkel te financieren is er een crowdfundingcampagne opgezet.
De crowdfunding heeft binnen drie weken meer dan 40.000 euro opgehaald. Gedurende de maand juli zullen de ondernemers campagne blijven voeren om straks de winkel vol te kunnen hangen met tapdispensers en schepbakken.
Sinds acht jaar staat Een Pure Nootzaak op de Utrechtse biologische markt met bio-kruidenierswaren aan het Vredenburgplein. Klanten nemen zelf potjes mee voor pasta, bonen, noten, thee, specerijen en muesli. Loos is een zero-waste start-up die vaste routes door heel Utrecht rijden met een zelfontwikkelde verpakkingsvrije fiets. Zo komen ze direct bij de mensen in de straat, die daar zelf heerlijke producten mogen tappen en scheppen. De verpakkingsvrije bedrijven kozen voor een samenwerking in plaats van concurrentie.
De crowdfunding heeft binnen drie weken meer dan 40.000 euro opgehaald. Gedurende de maand juli zullen de ondernemers campagne blijven voeren om straks de winkel vol te kunnen hangen met tapdispensers en schepbakken.
Sinds acht jaar staat Een Pure Nootzaak op de Utrechtse biologische markt met bio-kruidenierswaren aan het Vredenburgplein. Klanten nemen zelf potjes mee voor pasta, bonen, noten, thee, specerijen en muesli. Loos is een zero-waste start-up die vaste routes door heel Utrecht rijden met een zelfontwikkelde verpakkingsvrije fiets. Zo komen ze direct bij de mensen in de straat, die daar zelf heerlijke producten mogen tappen en scheppen. De verpakkingsvrije bedrijven kozen voor een samenwerking in plaats van concurrentie.
Geen opmerkingen: