Ads Top

Kruidvat en Trekpleister zetten vol in op gebruik van minder en beter plastic

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft haar MVO-Jaarverslag 2021 gepubliceerd. Het jaar 2021 stond in het teken van een aantal mooie mijlpalen. Eén van de belangrijkste prestaties van het afgelopen jaar is de introductie van de Pure & Soft luier, de eerste klimaatneutrale luier van Kruidvat.

De meeste winst op het gebied van MVO is en blijft te behalen door het gebruik van minder en beter plastic. Hier zijn dan ook flinke stappen gezet, onder meer door een groot aantal eigenmerk verpakkingen te verduurzamen.

Met de introductie van de Kruidvat Pure & Soft luier laat Kruidvat zien dat duurzaam niet duur hoeft te zijn. De luier voldoet aan de strenge eisen van het EU Ecolabel en FSC, is klimaatneutraal en geproduceerd met 100 procent hernieuwbare elektriciteit. Ook is de verpakking van de luiers voor minstens de helft gefabriceerd met bio-based plastic.

In 2021 is daarnaast een groot deel van de eigenmerk verpakkingen van Kruidvat en Trekpleister verder verduurzaamd, in totaal 250 producten ten opzichte van 77 een jaar eerder. Zo zijn we in 2021 gestart met het dunner en lichter maken van al onze vitaminepotjes. Daardoor is er minder plastic per potje nodig en scheelt dit op jaarbasis uiteindelijk zo’n 40.000 kilo plastic.   

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.