Bol.com lanceert podcast ‘ECO-merce’ over verduurzaming in de e-commerce
Wat is duurzamer: een koptelefoon in een fysieke winkel kopen of online bestellen? In de nieuwe zesdelige podcastserie ECO-merce van bol.com gaat presentator Frank Kromer op zoek naar het antwoord op deze vraag. In elke aflevering spreekt hij met onafhankelijke experts, wetenschappers en verschillende spelers uit de e-commerce over een specifiek onderdeel van de keten: van de productie van artikelen tot aan de bezorging bij de klant.
Hierin wordt duidelijk waar de sector nu staat, waar de uitdagingen liggen en welke kansen er zijn om van e-commerce een duurzaam systeem te maken.
In elke aflevering delen onafhankelijke experts en wetenschappers hun kennis en visie over de verduurzaming van de e-commerce. Zo vertellen Jesse Weltevreden, professor Online Ondernemen, en Stadslogistiekprofessor Walther Ploos van Amstel over de pakketbezorging in de stadslogistiek en hoe dit duurzamer kan. Babette Porcelijn, bekend van het boek ‘De Verborgen Impact’, benadrukt dat duurzaamheid meer is dan het logistieke proces. De impact van een artikel op het klimaat begint al vanaf het moment dat de grondstoffen gedolven worden. Hoe we onze impact in de toekomst kunnen verlagen? Daarvoor deelt Jacqueline Cramer, professor Duurzaam Innoveren, de tien stappen naar een circulaire economie.
Ook komen diverse spelers binnen e-commerce in de podcast aan bod. Ellen de Lange, manager duurzaamheid bij Thuiswinkel.org, vertelt hoe webshops consumentengedrag kunnen beïnvloeden door duurzamere opties aan te bieden. En Suzanne Debrichy, commercieel manager stadslogistiek bij PostNL, geeft bij een van hun sorteercentra uitleg over efficiëntie, CO2-uitstoot en elektrische busjes.
Vanaf 18 november is de komende zes weken iedere week een nieuwe aflevering te beluisteren via Spotify, Apple Podcast, Google podcasts en Deezer.
Hierin wordt duidelijk waar de sector nu staat, waar de uitdagingen liggen en welke kansen er zijn om van e-commerce een duurzaam systeem te maken.
In elke aflevering delen onafhankelijke experts en wetenschappers hun kennis en visie over de verduurzaming van de e-commerce. Zo vertellen Jesse Weltevreden, professor Online Ondernemen, en Stadslogistiekprofessor Walther Ploos van Amstel over de pakketbezorging in de stadslogistiek en hoe dit duurzamer kan. Babette Porcelijn, bekend van het boek ‘De Verborgen Impact’, benadrukt dat duurzaamheid meer is dan het logistieke proces. De impact van een artikel op het klimaat begint al vanaf het moment dat de grondstoffen gedolven worden. Hoe we onze impact in de toekomst kunnen verlagen? Daarvoor deelt Jacqueline Cramer, professor Duurzaam Innoveren, de tien stappen naar een circulaire economie.
Ook komen diverse spelers binnen e-commerce in de podcast aan bod. Ellen de Lange, manager duurzaamheid bij Thuiswinkel.org, vertelt hoe webshops consumentengedrag kunnen beïnvloeden door duurzamere opties aan te bieden. En Suzanne Debrichy, commercieel manager stadslogistiek bij PostNL, geeft bij een van hun sorteercentra uitleg over efficiëntie, CO2-uitstoot en elektrische busjes.
Vanaf 18 november is de komende zes weken iedere week een nieuwe aflevering te beluisteren via Spotify, Apple Podcast, Google podcasts en Deezer.
Geen opmerkingen: