Fietsbrug van cementloos beton
In het tracé van de Nieuwe N69 is voor het eerst een duurzame fietsbrug geplaatst van voorgespannen geopolymeer beton. Dat beton bestaat uit hergebruikte grondstoffen waarbij geen cement wordt gebruikt.
Niet eerder werd een constructieve brug met voorgespannen geopolymeer beton uitgevoerd. Geopolymeer beton heeft een fors lagere CO2-voetafdruk en is 75 procent schoner dan traditioneel beton. Dat komt omdat er geen cement wordt gebruikt en alleen hergebruikte grondstoffen worden toegepast. Er komt geen nieuw materiaal aan te pas.
Onlangs ontving de Nieuwe N69, die in de gebruiksfase volledig energieneutraal is, al de prijs ‘Duurzame Parel’ van Green Deal Duurzaam GWW.
Niet eerder werd een constructieve brug met voorgespannen geopolymeer beton uitgevoerd. Geopolymeer beton heeft een fors lagere CO2-voetafdruk en is 75 procent schoner dan traditioneel beton. Dat komt omdat er geen cement wordt gebruikt en alleen hergebruikte grondstoffen worden toegepast. Er komt geen nieuw materiaal aan te pas.
Onlangs ontving de Nieuwe N69, die in de gebruiksfase volledig energieneutraal is, al de prijs ‘Duurzame Parel’ van Green Deal Duurzaam GWW.
Geen opmerkingen: