Food-ondernemers dagen consumenten uit in strijd tegen voedselverspilling
Een club van 21 food-ondernemers daagt consumenten uit om de strijd tegen voedselverspilling aan te gaan. Zij haken hiermee in op de Verspillingsvrije week van 1 t/m 7 september, een campagne op initiatief van stichting Samen tegen Voedselverspilling.
Verspilling is Verrukkelijk wil vooral af van de negativiteit rondom het thema en het wijzende vingertje. Als consument krijg je al snel het idee dat je het niet goed doet. Dat kan anders, vinden de ondernemers van het platform.
“Via Verspilling is Verrukkelijk laten we zien dat het tegengaan van voedselverspilling leuk en lekker kan zijn. Zo maken we samen met alle ondernemers een assortiment van smaakvolle producten, gemaakt van voedsel dat anders zou worden weggegooid. Soep van overgebleven groenten, granola gemaakt van bierbostel en bananenbrood van geredde bananen. Met deze lijn van producten en creatieve campagnes verleiden we anderen om ook met het verminderen van voedselverspilling aan de slag te gaan. Duik de keuken in met onze producten of maak bijvoorbeeld aan het einde van de week een grote omelet met alle groenten, vlees of vis die je nog hebt liggen. Lekker, goed voor het milieu én je ontdekt er nieuwe smakencombinaties mee.”
Initiatiefnemers zijn AND Cheesetrade, Candy Converters, De Fruitmotor, De Tweede Jeugd, De Verspillingsfabriek, Food Fellows, GRO, Oma Dee, Food in Concept, Unwaste, The Ketchup Project, Potverdorie, Twisted, Sunt, Thijsthee, Instock, Van Eigen Deeg, Veggihap, Wildcatch, Yespers en De Roze Bunker.
Verspilling is Verrukkelijk wil vooral af van de negativiteit rondom het thema en het wijzende vingertje. Als consument krijg je al snel het idee dat je het niet goed doet. Dat kan anders, vinden de ondernemers van het platform.
“Via Verspilling is Verrukkelijk laten we zien dat het tegengaan van voedselverspilling leuk en lekker kan zijn. Zo maken we samen met alle ondernemers een assortiment van smaakvolle producten, gemaakt van voedsel dat anders zou worden weggegooid. Soep van overgebleven groenten, granola gemaakt van bierbostel en bananenbrood van geredde bananen. Met deze lijn van producten en creatieve campagnes verleiden we anderen om ook met het verminderen van voedselverspilling aan de slag te gaan. Duik de keuken in met onze producten of maak bijvoorbeeld aan het einde van de week een grote omelet met alle groenten, vlees of vis die je nog hebt liggen. Lekker, goed voor het milieu én je ontdekt er nieuwe smakencombinaties mee.”
Initiatiefnemers zijn AND Cheesetrade, Candy Converters, De Fruitmotor, De Tweede Jeugd, De Verspillingsfabriek, Food Fellows, GRO, Oma Dee, Food in Concept, Unwaste, The Ketchup Project, Potverdorie, Twisted, Sunt, Thijsthee, Instock, Van Eigen Deeg, Veggihap, Wildcatch, Yespers en De Roze Bunker.
Geen opmerkingen: