Ads Top

Circulair platform voor gebruikte elektronica haalt investering op van 2,4 miljoen euro

Een jaar na de eerste investeringsronde krijgt circulair platform Valyuu een nieuwe financiƫle injectie van 2,4 miljoen euro. Sinds de oprichting streven oprichters Ferhat Topuz, Arvin Esterabadi en Jingwei Ren ernaar om hergebruik te stimuleren en daarmee de e-waste stapel te verkleinen. De snelgroeiende startup is vastberaden om een circulaire levensstijl zo aantrekkelijk en toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen. Via Valyuu kunnen consumenten eenvoudig elektronica kopen of verkopen, zoals smartphones, tablets en wearables.

Met de investeringsronde, geleid door Rubio Impact Ventures en Slingshot Ventures, met participatie van het Amerikaanse Techstars, Golden Egg Check Capital en verschillende angel investors zet Valyuu in op verdere ontwikkeling van het platform, het vergroten van de naamsbekendheid in de Benelux en internationale expansie.

Wereldwijd ontwikkelen Ć©n kopen we meer nieuwe elektronica dan ooit. De doorloop is snel, waardoor elektronische apparaten die nog prima functioneren steeds vaker op de vuilnisbelt eindigen. Als we zo doorgaan, zijn we op weg om tegen 2030 jaarlijks maar liefst 75 miljoen ton aan e-waste te genereren. Zo’n 54% van de mensen hergebruiken producten niet, omdat huidige oplossingen tijdrovend, stressvol en zinloos voelen. Zo eindigen veel apparaten eerst in een lade als back-up, waardoor ze na verloop van tijd vergeten worden.

De toekomstplannen van de startup zijn helder: met de investering ligt de focus op verdere groei in de Benelux en verdere internationale expansie. Achter de schermen betekent dit het door ontwikkelen van het platform met nieuwe product features, het uitbreiden van de productcatalogus en het optimaliseren van de pricing en matching technologie. Het doel van Valyuu is om meer circulair gedrag te stimuleren. Minder consumeren is noodzakelijk om de wereldwijde CO2 uitstoot te verminderen. Valyuu is ervan overtuigd dat de meest eenvoudige keuze voor mensen altijd een circulaire keuze moeten zijn, met een positieve impact op zowel de wereld als op de portemonnee. De startup laat mensen bewuster en transparanter kopen en verkopen, zonder hindernissen en zonder in te leveren op kwaliteit.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.