Ads Top

Helft consumenten vindt duurzaamheidscommunicatie ongeloofwaardig

Consumenten stellen hoge eisen aan de wijze waarop bedrijven communiceren over hun duurzaamheidsbeleid. Zij beoordelen de duurzaamheidscommunicatie als onvoldoende.

Zo vindt meer dan de helft van de consumenten dat beloftes over de duurzaamheid van een product vaak ongeloofwaardig zijn. 67 procent meent dat het duurzaamheidsbeleid van bedrijven over het algemeen onduidelijk is.

Voor bedrijven is er een wereld te winnen door transparant te zijn over duurzaam ondernemen en beloftes beter te onderbouwen, zo blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau MarketResponse en b-open in samenwerking met IVRM Reputatie, uitgevoerd onder duizend Nederlanders.

Volgens consumenten is het met name van belang dat bedrijven transparant zijn over de manier waarop ze duurzaam ondernemen. Ruim de helft verwacht deze transparantie en vindt dat bedrijven moeten laten zien hoe en waar duurzaamheid terugkomt in het bedrijf. Daarnaast vindt ruim een derde het belangrijk dat bedrijven hun klanten actief op de hoogte houden van stappen die zij zetten op het gebied van duurzaamheid.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.