'Ons doel is om de spandoekmarkt volledig PVC vrij te maken'
Faber Vlaggen, één van de grootste vlaggenproducenten in de wereld, introduceert een nieuw materiaal voor geveldoeken dat 100% recyclebaar is: Fairlyn Banner. Dit innovatieve materiaal, dat is ontwikkeld op basis van jaren van research, is volledig PVC-vrij en is daarmee milieuvriendelijke doorbraak in de buitenreclamemarkt, dat tot nog toe voor grootformaat spandoek uitsluitend gebruik kon maken van PVC-houdende en met solvent inkt bedrukte materialen.
Overheden en vele duizenden toonaangevende bedrijven in sectoren zoals retail, bouw, industrie en vastgoed besteden jaarlijks miljoenen aan grootformaat- en reclamebanners. Het grootste deel van de reclamedoeken die we dagelijks zien zijn gemaakt van PVC. Het is algemeen bekend dat PVC banners zowel zware metalen als oplosmiddelen bevatten en allesbehalve milieuvriendelijk zijn. Dit staat haaks op alle milieudoelstellingen van elk modern bedrijf.
Martin Koppelaar, directeur van Faber Vlaggen, vindt dat de tijd rijp is voor een nieuw materiaal zoals Fairlyn Banner. "PVC heeft lang genoeg de markt bepaald", zegt hij.
"Het kost nu eenmaal veel tijd om echt vernieuwende innovaties te ontwikkelen en rijp te maken voor de markt. De elektrische auto is hiervan een goed voorbeeld. Honderd jaar geleden reden er al elektrische auto's, maar benzine was goedkoper en praktischer waardoor de ontwikkeling van de elektrische auto op een laag pitje kwam te staan. Door milieubewustwording is de elektrische auto weer helemaal terug van weggeweest. Reclamematerialen zullen zich in dezelfde richting bewegen.'Banner weegt ruim 30 procent minder dan regulier PVC doek en kan door de transparante ringen eenvoudig worden opgehangen. De kosten van de installatie en transport zijn hierdoor beduidend lager; montage kan met kleinere montageploegen en minder zware liftapparatuur uitgevoerd worden.
"Ons doel is om de spandoek markt, volledig PVC -vrij te maken", vertelt Koppelaar. "Het is een uitdaging die alleen bedrijven zoals Faber Vlaggen kan aangaan. Als marktleider willen wij laten zien wat men kan bereiken met mooi en toch verantwoord reclamemateriaal. Het is eigenlijk een nieuwe generatie materialen die het komend jaar verder uitgebreid zal worden.'
Overheden en vele duizenden toonaangevende bedrijven in sectoren zoals retail, bouw, industrie en vastgoed besteden jaarlijks miljoenen aan grootformaat- en reclamebanners. Het grootste deel van de reclamedoeken die we dagelijks zien zijn gemaakt van PVC. Het is algemeen bekend dat PVC banners zowel zware metalen als oplosmiddelen bevatten en allesbehalve milieuvriendelijk zijn. Dit staat haaks op alle milieudoelstellingen van elk modern bedrijf.
Martin Koppelaar, directeur van Faber Vlaggen, vindt dat de tijd rijp is voor een nieuw materiaal zoals Fairlyn Banner. "PVC heeft lang genoeg de markt bepaald", zegt hij.
"Het kost nu eenmaal veel tijd om echt vernieuwende innovaties te ontwikkelen en rijp te maken voor de markt. De elektrische auto is hiervan een goed voorbeeld. Honderd jaar geleden reden er al elektrische auto's, maar benzine was goedkoper en praktischer waardoor de ontwikkeling van de elektrische auto op een laag pitje kwam te staan. Door milieubewustwording is de elektrische auto weer helemaal terug van weggeweest. Reclamematerialen zullen zich in dezelfde richting bewegen.'Banner weegt ruim 30 procent minder dan regulier PVC doek en kan door de transparante ringen eenvoudig worden opgehangen. De kosten van de installatie en transport zijn hierdoor beduidend lager; montage kan met kleinere montageploegen en minder zware liftapparatuur uitgevoerd worden.
"Ons doel is om de spandoek markt, volledig PVC -vrij te maken", vertelt Koppelaar. "Het is een uitdaging die alleen bedrijven zoals Faber Vlaggen kan aangaan. Als marktleider willen wij laten zien wat men kan bereiken met mooi en toch verantwoord reclamemateriaal. Het is eigenlijk een nieuwe generatie materialen die het komend jaar verder uitgebreid zal worden.'
Geen opmerkingen: