AH-gehakt van bakje naar zakje
Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Dat scheelt meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis – een besparing van 70 procent.
Voor klanten heeft de nieuwe verpakking ook een voordeel in de keuken: de plastic afvalbak is minder snel vol.
In 2025 wil Albert Heijn 20 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal gebruiken. Bovendien moeten de verpakkingen van alle eigen merkproducten dan 100% recyclebaar zijn. Om die doelstelling te halen, wordt voor alle verpakkingen van eigen merkproducten gekeken of het beter kan, zonder concessies te doen aan de kwaliteit en houdbaarheid.
Diverse vleesverpakkingen zijn al aangepast. Er worden bijvoorbeeld geen gekleurde plastic schaaltjes meer gebruikt omdat die minder goed recyclebaar zijn. Samen met vaste vleesleverancier Hilton Foods heeft Albert Heijn nu een alternatief ontwikkeld voor de schaaltjes gehakt. Gehakt wordt vanaf volgende week verpakt in een plastic zakje. Het zakje staat iets bol doordat zuurstof is toegevoegd. Zo wordt het gehakt goed beschermd.
Voor klanten heeft de nieuwe verpakking ook een voordeel in de keuken: de plastic afvalbak is minder snel vol.
In 2025 wil Albert Heijn 20 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal gebruiken. Bovendien moeten de verpakkingen van alle eigen merkproducten dan 100% recyclebaar zijn. Om die doelstelling te halen, wordt voor alle verpakkingen van eigen merkproducten gekeken of het beter kan, zonder concessies te doen aan de kwaliteit en houdbaarheid.
Diverse vleesverpakkingen zijn al aangepast. Er worden bijvoorbeeld geen gekleurde plastic schaaltjes meer gebruikt omdat die minder goed recyclebaar zijn. Samen met vaste vleesleverancier Hilton Foods heeft Albert Heijn nu een alternatief ontwikkeld voor de schaaltjes gehakt. Gehakt wordt vanaf volgende week verpakt in een plastic zakje. Het zakje staat iets bol doordat zuurstof is toegevoegd. Zo wordt het gehakt goed beschermd.
Geen opmerkingen: