Duurzame stenen van bagger in Zwolle
De nieuwe dive-under in Zwolle wordt aan de buitenkant bekleed met stenen van gerecyclede bagger.
KWS Infra Zwolle is momenteel bezig met het bekleden van de zevenhonderd meter lange dive-under met de duurzame GEOWALL stenen. Het gaat in totaal om maar liefst 65.000 stenen.
De bagger is afkomstig uit de bouwkuip die is gegraven voor de aanleg van de dive-under. Er wordt dus gebruik gemaakt van bestaand materiaal.
In Zwolle is ProRail bezig met een uitbreiding van de sporen, om ruimte te maken voor meer treinen. Een onderdeel van de werkzaamheden is de aanleg van een zogenaamde dive-under bij de spoorsplitsing bij Herfte. Dit is een vrije spoorkruising, waar treinen elkaar boven- en onderlangs kruisen. Treinen van en naar Meppel en Emmen hebben straks elk hun ‘eigen’ spoor en hoeven niet meer op elkaar te wachten. Vanaf de zomer van 2021 rijden de treinen door de nieuwe dive-under.
KWS Infra Zwolle is momenteel bezig met het bekleden van de zevenhonderd meter lange dive-under met de duurzame GEOWALL stenen. Het gaat in totaal om maar liefst 65.000 stenen.
De bagger is afkomstig uit de bouwkuip die is gegraven voor de aanleg van de dive-under. Er wordt dus gebruik gemaakt van bestaand materiaal.
In Zwolle is ProRail bezig met een uitbreiding van de sporen, om ruimte te maken voor meer treinen. Een onderdeel van de werkzaamheden is de aanleg van een zogenaamde dive-under bij de spoorsplitsing bij Herfte. Dit is een vrije spoorkruising, waar treinen elkaar boven- en onderlangs kruisen. Treinen van en naar Meppel en Emmen hebben straks elk hun ‘eigen’ spoor en hoeven niet meer op elkaar te wachten. Vanaf de zomer van 2021 rijden de treinen door de nieuwe dive-under.
Geen opmerkingen: