Haarlemmers scheiden massaal afval
Gemeente Haarlem en Spaarnelanden starten deze week met een teaser campagne over afval scheiden. Deze teaser campagne trekt de aandacht voor de campagne die twee weken later start. Met de campagne willen we op een leuke manier aandacht vragen voor afval scheiden in Haarlem.
Met de afvalscheidingscampagne die gemeente Haarlem en Spaarnelanden komend jaar gaan voeren, willen we Haarlemmers op een positieve manier bewust maken dat afval scheiden waardevolle grondstoffen oplevert die hergebruikt kunnen worden.
De campagne ondersteunt het afvalscheidingsplan van de gemeente. Hierin staat dat de huidige hoeveelheid restafval van 286 kg per inwoner per jaar de komende jaren moet dalen naar 130 kg restafval per inwoner per jaar. Om dit te bereiken gaat Haarlem de komende jaren het gescheiden aanleveren van afvalsoorten makkelijker maken. Er komen bijvoorbeeld meer bakken voor plastic, gft, papier, glas en textiel in de stad. En de gemeente onderzoekt hoe gft het beste ingezameld kan worden bij hoogbouw en in het centrum.
De teaser campagne vinden Haarlemmers terug op 3-hoeksborden in de stad, in een huis-aan-huis krant en online op social media.
Met de afvalscheidingscampagne die gemeente Haarlem en Spaarnelanden komend jaar gaan voeren, willen we Haarlemmers op een positieve manier bewust maken dat afval scheiden waardevolle grondstoffen oplevert die hergebruikt kunnen worden.
De campagne ondersteunt het afvalscheidingsplan van de gemeente. Hierin staat dat de huidige hoeveelheid restafval van 286 kg per inwoner per jaar de komende jaren moet dalen naar 130 kg restafval per inwoner per jaar. Om dit te bereiken gaat Haarlem de komende jaren het gescheiden aanleveren van afvalsoorten makkelijker maken. Er komen bijvoorbeeld meer bakken voor plastic, gft, papier, glas en textiel in de stad. En de gemeente onderzoekt hoe gft het beste ingezameld kan worden bij hoogbouw en in het centrum.
De teaser campagne vinden Haarlemmers terug op 3-hoeksborden in de stad, in een huis-aan-huis krant en online op social media.
Geen opmerkingen: