Huiseigenaren vinden dat nieuwe (bouw)materialen voor hun huis duurzaam geproduceerd zouden moeten zijn
VELUX, specialist in dakramen, heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek naar het bewustzijn en de standpunten van Nederlanders ten aanzien van duurzaamheidsaspecten bij woningrenovaties. Uit een enquête onder 1020 Nederlandse volwassenen blijkt dat de meningen verdeeld zijn.
Hoewel vier op de 10 huiseigenaren van mening zijn dat nieuw aangebrachte materialen voor hun woning inrichting duurzaam geproduceerd moet worden, zijn ze in de praktijk behoorlijk wispelturig in hun smaak. 8 procent van de huiseigenaren koopt minstens eenmaal per jaar nieuwe meubels, en 21 procent doet dat minimaal eens in de drie jaar – het huis jaarlijks opnieuw inrichten is bij 13% van de huiseigenaren de populairste vorm van renoveren. Elke 2-3 jaar is een schilderklus in de woning voor 42% van de huiseigenaren en 31% van de huurders de normaalste zaak van de wereld.
Van degenen die ook tijdens het renoveren en inrichten duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, kiest de meerderheid van de Nederlanders ervoor om spullen elders in huis te gebruiken; meer dan de helft (is bezig met upcyclen, en bijna de helft koopt vintage of tweedehands items. Met de toenemende populariteit van trends zoals upcycling, is het essentieel dat consumenten onverslijtbare, goed gemaakte gebruiksartikelen kunnen kopen die de tand des tijds doorstaan en aantrekkelijk geprijsd zijn.
Hoewel vier op de 10 huiseigenaren van mening zijn dat nieuw aangebrachte materialen voor hun woning inrichting duurzaam geproduceerd moet worden, zijn ze in de praktijk behoorlijk wispelturig in hun smaak. 8 procent van de huiseigenaren koopt minstens eenmaal per jaar nieuwe meubels, en 21 procent doet dat minimaal eens in de drie jaar – het huis jaarlijks opnieuw inrichten is bij 13% van de huiseigenaren de populairste vorm van renoveren. Elke 2-3 jaar is een schilderklus in de woning voor 42% van de huiseigenaren en 31% van de huurders de normaalste zaak van de wereld.
Van degenen die ook tijdens het renoveren en inrichten duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, kiest de meerderheid van de Nederlanders ervoor om spullen elders in huis te gebruiken; meer dan de helft (is bezig met upcyclen, en bijna de helft koopt vintage of tweedehands items. Met de toenemende populariteit van trends zoals upcycling, is het essentieel dat consumenten onverslijtbare, goed gemaakte gebruiksartikelen kunnen kopen die de tand des tijds doorstaan en aantrekkelijk geprijsd zijn.
Geen opmerkingen: