200 nieuwe inleverpunten voor spaarlampen bij supermarkten
Het merendeel van de consumenten (65%) denkt minder afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste) in de prullenbak te gooien als zij dit in de buurt kunnen inleveren. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Wecycle, de stichting die in Nederland de inzameling en recycling van e-waste organiseert. Met tweehonderd nieuwe inzamelpunten voor afgedankte spaarlampen bij supermarkten maakt Wecycle inleveren bij supermarkten op grote schaal makkelijk. De nieuwe inzamelpunten zijn te vinden bij alle vestigingen van Bas van der Heijden, DekaMarkt, Digros, Dirk van den Broek en MCD Supermarkten.
Uit het onderzoek blijkt dat consumenten met name supermarkten en elektronicawinkels logische plekken vinden om e-waste in te leveren. Door de komst van de 200 nieuwe inleverpunten bij supermarkten hoopt Wecycle de drempel voor het inleveren van e-waste te verlagen. Jaarlijks verdwijnt 35 miljoen kilo e-waste in de afvalbak.
"De tweehonderd nieuwe inzamelpunten voor spaarlampen vormen wat ons betreft de aftrap voor een verdere uitrol bij supermarkten", vertelt Jan Vlak, directeur van Wecycle. "Later in het jaar hopen wij dan ook meer retailers te verwelkomen."
Klanten vinden elektronicawinkels de meest logische plek om e-waste in te leveren (29%). Bij alle vestigingen MediaMarkt en Saturn kunnen klanten al kleine elektrische apparaten en spaarlampen in de inzamelmeubels inleveren. Ook bij bouwmarkten verwachten consumenten inlevermeubels (20%). Deze zijn al te vinden bij alle filialen van Gamma en Hornbach. Iets minder dan een kwart van de consumenten heeft weleens gebruik gemaakt van de inlevermeubels van Wecycle.
Ruim 70 procent van de consumenten geeft aan gebruik te maken van een inzamelstraat als zij weten dat er één in de buurt is. Bekend maakt bemind en om die reden lanceert Wecycle vandaag haar nieuwe voorlichtingscampagne. De tv-campagne brengt de verschillende manieren om e-waste in te leveren voor consumenten in beeld. Met de campagne laat Wecycle zien dat inleveren van e-waste steeds makkelijker wordt. Een overzicht van de vele inzamelmogelijkheden, waaronder de tweehonderd nieuwe supermarkten, is te vinden op wecycle.nl/inleveren.
De hoofdrolspelers in de tv-spot zijn winnaars van een foto-actie. Dit voorjaar kon iedereen een foto van zichzelf met een apparaat uploaden. Uit de 400 inzendingen, zijn de winnaars gekozen die de hoofdrol in de tv-spot spelen.
Uit het onderzoek blijkt dat consumenten met name supermarkten en elektronicawinkels logische plekken vinden om e-waste in te leveren. Door de komst van de 200 nieuwe inleverpunten bij supermarkten hoopt Wecycle de drempel voor het inleveren van e-waste te verlagen. Jaarlijks verdwijnt 35 miljoen kilo e-waste in de afvalbak.
"De tweehonderd nieuwe inzamelpunten voor spaarlampen vormen wat ons betreft de aftrap voor een verdere uitrol bij supermarkten", vertelt Jan Vlak, directeur van Wecycle. "Later in het jaar hopen wij dan ook meer retailers te verwelkomen."
Klanten vinden elektronicawinkels de meest logische plek om e-waste in te leveren (29%). Bij alle vestigingen MediaMarkt en Saturn kunnen klanten al kleine elektrische apparaten en spaarlampen in de inzamelmeubels inleveren. Ook bij bouwmarkten verwachten consumenten inlevermeubels (20%). Deze zijn al te vinden bij alle filialen van Gamma en Hornbach. Iets minder dan een kwart van de consumenten heeft weleens gebruik gemaakt van de inlevermeubels van Wecycle.
Ruim 70 procent van de consumenten geeft aan gebruik te maken van een inzamelstraat als zij weten dat er één in de buurt is. Bekend maakt bemind en om die reden lanceert Wecycle vandaag haar nieuwe voorlichtingscampagne. De tv-campagne brengt de verschillende manieren om e-waste in te leveren voor consumenten in beeld. Met de campagne laat Wecycle zien dat inleveren van e-waste steeds makkelijker wordt. Een overzicht van de vele inzamelmogelijkheden, waaronder de tweehonderd nieuwe supermarkten, is te vinden op wecycle.nl/inleveren.
De hoofdrolspelers in de tv-spot zijn winnaars van een foto-actie. Dit voorjaar kon iedereen een foto van zichzelf met een apparaat uploaden. Uit de 400 inzendingen, zijn de winnaars gekozen die de hoofdrol in de tv-spot spelen.
Geen opmerkingen: